نتایج جستجو برای عبارت :

نیم نگاهی بسوره البقره-!!

                               یا رب بعز عزتک و القهر بلطفک و الرحمة
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
1= سوره الفاتحه
 
2= آیه یک تا 5 سوره البقره
 
3= آیه 102 سوره بقره
 
4= آیه 163 و 164 سوره البقره
 
5= آیه 255 البقره
 
6= آیه 285 و286 سوره البقره
 
7= آیه 18  و19 سوره آل عمران
 
8= آیه 54 تا 56 سوره الاعراف
 
9= آیه 117 ال 122 سوره الاعراف را هفت مرتبه وبعد سی بار بگو: القی السحره الساجدین
 
10= آیه 81 و 82 سوره یونس وبعد هفتاد بار بگو: ان الله سیبطله
 
11= آیه 60 سوره طه
 
12= آیه 115 تا
#یک_آیه_یک_نکته
البقره
وَمَن یَرْغَبُ عَن مِّلَّةِ إِبْرَاهِیمَ إِلَّا مَن سَفِهَ نَفْسَهُ وَلَقَدِ اصْطَفَیْنَاهُ فِی الدُّنْیَا وَإِنَّهُ فِی الْآخِرَةِ لَمِنَ الصَّالِحِینَ(130)
یکی از نکات خیلی مهمی که در زمان #بعثت #پیامبر وجود داشته اینه که
بعضی از آیات قرآن به گونه ای هست که عرب‌ها و آنهایی که #مسلمان نبودن بهشون برمیخورد. نمیدونم چرا الان به ماها بعضی آیات بر نمیخوره متاسفانه مشابهت وجود داره در عمل هامون.
باید از این #غفلت دربیا
#یک_آیه_یک_نکته
بسم الله الرحمن الرحیم
البقره
سَلْ بَنِی إِسْرَائِیلَ کَمْ آتَیْنَاهُم مِّنْ آیَةٍ بَیِّنَةٍ وَمَن یُبَدِّلْ نِعْمَةَ اللَّهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَتْهُ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ(211)
از نکات مهمی ک باید دقت کنیم، رابطه #آیات با #نعمت هاست
خدا با سوال توبیخی میگه از #بنی اسرائیل بپرس که چقدر ما به اونها آیه دادیم. چقدر نشانه آشکار  دادیم.
بعد از این سوال واکنشی که #بنی اسرائیل در مقابل آیات داشتن رو معرفی می‌کنه، او
تمام علماء اتفاق دارند بر اینکه حج سه نوع دارد: حج تمتع ، حج قران و حج افراد.[25]
حج تمتع
تمام علماء بر این هم اتفاق دارند که تمتع در ماه های حج انجام دهد و اول عمره و بعد حج را.
این وظیفه کسانی هستند که از شهر مکه 16 فرسنگ دور باشند و در موسم حج به میقات بیایند و نیّت عمره احرام می بندند و چون به وارد شوند فقط اعمال عمره را انجام می دهند آنگاه از احرام خارج می شود تا روز هشتم ذی الحجه که دوباره از مکه برای حج احرام می بندد و از آنجا به عرفات و مشعر و م
وقتی بهمون می گن عارف رو نام ببرید! میگیم آیت الله قاضی آیت الله بهجت. در صورتی که بعضی از شهدا هم عارف هستند چطوری؟ همان طور که حضرت داوود با جنگ عارف شد. حضرت داوود جالوت رو کشت بهش چی دادند؟ ملک و حکمت و علم. 
 فَهَزَمُوهُم بِإِذْنِ اللَّهِ وَقَتَلَ دَاوُودُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللَّهُ الْمُلْکَ وَالْحِکْمَةَ وَعَلَّمَهُ مِمَّا یَشَاءُ....   پس آنان را به اذن خدا شکست دادند، و داوود، جالوت را کشت، و خداوند به او پادشاهی و حکمت ارزانی داشت،
بسم الله الرحمن الرحیم- نیم نگاهی به سوره قدر-بخش سوم- خیلی جالب است بهمحض انکه قران  نازل میشود به رهبرالهی که عصمت دارد-  وکتاب هم عصمت دارد-کارگزاران هم عصمت دارند فرشتگان هم عصمت دارند ایا بشرمیتواند چنین کند-؟؟ هیهات ابدا-!! فوق اش عادل باشد- از عالمی سئوال چرادرمسائل از دونفرعادل میشود سئوال کرد فرمودند اگربلدنبود ابراز میکند واگر کسی را میشناخت معرفی میکرد ورست از اب درمی امد- اما عظمت عادل در ملاک است تنها ملاک متعلق به خداوند منان ا
بسم الله الرحمن الرحیم- نظریات شخصی است- نیم
نگاهی  به سوره بقره-  سوره بقره اغاز اش بعد از بسم الله الرحمن
الرحیم- که درک ان بسیار کلیدی مهم است زیرا یک نکته مهم این است حکمت هایالهی یا
سخت میدانند ویا غیرممکن  ویا اعوذبالله
غلط میدانند- الم  که جزوه حروف مقطعه
است  بحث های فراوان دارد به نظر حقیر
میتواند کلمات کلیدی که با این سه حرف تشکیل میشود مورد توجه قرار داد-سه اصطلاح
بسیار مهم است  ایمان – تقوا –یقین- ایمان
برتر ودرجه بالاتر از  یقین
بسمه تعالی:
 سلسلہ درس۔تزکیہ نفس۔۔
ھم نے بچھلے تحریر مین تزکیہ ،کے بارے میں کچھ مطالب بیان کیے تھے۔ اب ا یہاں پر نفس کے بارے میں کچھ مطالب بیان کرتے ھے۔۔
نفس کے معنی۔ نفس لغت میں روح کے  معنی میں استعمال ھویے ھے۔راغب اصفہانی لکھتے ھے نفس کا معنی روح کے ھے۔ اس سلسلہ میں انہوں نے قرآن کریم کی اس آیت کو ثبوت کے طور پر پیش کیا ھے۔وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ یَعْلَمُ مَا فِی أَنْفُسِکُمْ فَاحْذَرُوهُ ۚ وَ اعْلَمُواْ أَنَّ اللَّهَ غَفُورٌ حَلِیمٌ(2
وقتی از حق دور ماندی، از حرکت به سوی نور دور ماندی، ظلمات را در پیش داری، در دریا وقتی به سمت روشنایی حرکت نکنی به هر سمت دیگری که بروی در ظلمتی، فرقی هم ندارد که سکان دار کشتی این ایسم یا آن ایسم باشد، کافی است به سمت نور نروی؛
«اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ الَّذینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ‏ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمات» [۲۵۷ البقره]
 
مثل ولایت مَثل کشت
بسم الله  الرحمن الرحیم-نظریات شخصی است- در فرودگاه نجف بودم- سه ساعت میبا بسیار سالن کوچکی دارد- درفرودگاه باشیم- یسیار سالن کوچکی دارد-من درک میکردم که چه طنز  گزنده ای دارد-اعراب اینطور هستند- انسان اول تصور میکنید که همه ادبی سطح بالا  صحبت میکنند درحالی که یک صحبت معمولی است- فرض کنید ازکسی سئوال کنند  کتاب خوانی چگونه است- بگوید مانند حلوای یزدی  است  وباز بپرسند ان کتاب چگونه است- میگوید مانند طعم اغوز شیر شتر پنج  ساله است همه چیز را
فن چهارم
در بیان اسامى قرآن و معانى آن
۱- قرآن
کلمه‌ی «قرآن» از نظر لغت به معناى قرائت است که به قول ابن عباس مصدر «قرأت» یعنى خواندم می‌باشد و قتاده آن را مصدر «قرأت الشیء» یعنى بعضى از آن چیز را به بعض دیگر جمع و ضمیمه کرده‌ام می‌داند.
و همان‌طور که «نوشته شده» را «کتاب» و حساب‌شده را «حساب» می‌گویند در آن‌جا نیز خوانده‌شده را به نام خواندن (قرآن) نامیدند.
۲- کتاب
کتاب به معناى جمع است، همان‌طور که می‌گویند «کتبت السقاء» مشک را جمع کرد
✅ اگر با نگاه توحیدی بخواهیم حوادث عالم را مورد بررسی قرار دهیم و به آیات قرآن به عنوان بهترین انعکاس دهنده قواعد توحیدی عالم مراجعه کنیم، قرآن در چندین جا زمان انتهای فرصت طاغوت برای جولان را بیان کرده است، منجمله این موارد آیات مربوط به بنی‌اسرائیل و نابودی فرعون است.
 
✅ خداوند در آیات ۲۴-۲۶ سوره مبارکه نازعات می‌فرماید: وقتی فرعون ادعای ربوبیت و خدایی عالم را کرد، أمد او فرا رسید، این ادعا پایان فرصت او بود و با فاء این نتیجه را برآن م
بِسْمِ
اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
 
[Language of the
Quran-Arabic]
[Persian]   [Russian]  
[English]  [Dutch]   [French]  
[German]   [Hindi]  [Chinese]  
[Japanese]   [Spanish]   [Albanian]  
[Tatar]  [Uyghur]    [Somali]  
[Italian]
 
سورة البقره - الجزء الاول
Al-Baqara-
Juz 1
 
 [Language of the
Quran-Arabic]
وَإِن کُنتُمْ فِی رَیْبٍ مِّمَّا نَزَّلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا
فَأْتُوا بِسُورَةٍ مِّن مِّثْلِهِ وَادْعُوا شُهَدَاءَکُم مِّن دُونِ اللَّـهِ
إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ ٢٣
 
 [Persian]
و
اگر در باره آنچه بر بنده خود [= پیامبر] نا
بقلم شهروز براری صیقلانی اپئزود اول از اثر شماره یک                    نویسنده اثر     شهروز براری  صیقلانی  اثر   
L♥o♥v♥e♥♥♥s♥h♥i♥n♥♥b♥r♥a♥r♥y♥
 
داستان اول ♦♦ از شهروز براری صیقلانی   ♦♦
        
               همواره حرفهایم را نتوانستم بگویم ، درعوض بی وقفه نوشته آم . چه توان کرد وقتی توان ابراز نباشد؟ نوشتن بهتر از در خود نهفتن است . هر چه است از نگفتن بهتر است. افسوس ک اشتیاق خواندنش نباشد. افسوس.....
ترا روی کاغذ ها جامیگذارم و میروم ،م
جمع و تالیف قرآن جمع آوری قرآن در 3 مرحله انجام شده است: 1. مرحله نظم و چینش آیه ها در کنار هم که شکل سوره ها را پدید آورد. این کار در زمان خود پیامبر صلی الله علیه و آله و به دستور حضرت بوده است. جای هر آیه و اسم هر سوره را خود حضرت مشخص کردند. روایاتی که از پیامبر صلی الله علیه و آله در خصوص ثواب ختم قرآن، وارد شده؛ دلیل بر این است که ابتدا و انتهای قرآن، کاملا مشخص بوده است. در غیر این صورت سفارش ختم قرآن، بی معنا خواهد بود. 2. جمع کردن مصحف ها و صفحا

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها